Stream Sheds erbjudanden för restauranger
En modern och mobilanpassad hemsida är den värdefullaste platsen för att generera fler och nya gäster till restaurangen. Vi hjälper dig att ta fram en helt ny försäljningsoptimerad hemsida med restaurangens meny eller vidareutveckla din befintliga webbplats.
Längre ned på den här sidan hittar du bl.a. paketerbjudanden med priser för hemsidor och digital marknadsföring som passar både små och större restauranger.
Vi har lång erfarenhet från att jobba med kunder i restaurangbranschen och har därför god kännedom om hur vi tillgodoser era behov på olika sätt.
- Knapp på hemsidan för beställning/bordsbokning. Dina kunder kan göra beställningar för avhämtning/leverans, bordsbokningar och kan även betala för sin beställning direkt på er hemsida eller via er Facebooksida.
- Annonser. Vi skapar annonser för t.ex. Facebook/Instagram/Google som genererar både fler bokningar och följare.
- Tryckta menyer. Vi erbjuder oss att ta fram pappersmenyer i restaurangen till bra priser. Menyerna kan tas fram i flera olika format och design.
- Digitala menyer för TV-skärmar. Vi skapar digitala menyer för visning av er meny på digitala skärmar i restaurangen. Vi kan ge din meny en design för visning av maträtter och priser. De kan även ha rörliga animationer som bakgrund.
- Fotografering. Våra fotografer kan komma till er och proffsbilder av er mat i snygga vinklar och snyggt ljus.
- Löpande uppdateringar. Hör av dig för priser på våra olika serviceavtal. Vi kan sköta löpande uppdateringar på er hemsida och i dina sociala medier i form av inlägg och bilder.
Hemsidespaket
Basic
SEK 7 200
Ett hemsidespaket som passar företag eller organisationer som behöver en modern mobilanpassad hemsida men utan avancerad funktionalitet. Upp till fyra sidor ingår i paketet. Perfekt för dig som är själv eller det mindre företaget.
Vad som ingår
- Analys av nuläge tillsammans med er
- Vi hjälper er med domän & webbhotell (om ni inte redan har det)
- Webbplats med en till fem sidors design (Startsida, Meny, Om oss och Kontakt)
- Professionell webbdesign
- Mobilanpassad design
- Menysida med <50 st. maträtter
- En månads support efter publicering
- Hjälp med att justera texter & bilder
- Publicering av färdig hemsida på webbhotell
- Säkerhet SSL-certifikat
- Publiceringsverktyg
- E-postkonton
- Bildspel
- Kontaktformulär
- Koppling till sociala medier
- Google Maps
- Sökordsoptimerad startsida
- Statistik Google Analytic
- Manual som visar hur du själv kan uppdatera hemsidan
Detta ingår ej
- Kostnad för webbhotell och/eller domännamn
- Produkt-/Tjänstekatalog
- E-handelslösning
- Textproduktion för de olika sidorna, se tillägg. Vi kan hjälpa er att justera de texter vi får från er.
- Bilder till hemsidan, se tillägg. Vi kan däremot justera de bilder vi får från er så att de fungerar på hemsidan.
- Blogg/Nyhetsflöde
- Support- & serviceavtal
Standard
SEK 10 600
Vårt standardpaket där det mesta ingår. En mobilanpassad hemsida med möjlighet till bl.a. blogg och nyhetsarkiv där upp till 12 sidor ingår i paketet men det går att skapa ytterligare sidor som tillägg.
Vad som ingår
Samma som i vårt paket Basic. Dessutom ingår:
- <12 sidor
- Blogg/Nyhetsflöde
- Offertformulär
- Produkt-/Tjänstekatalog
Detta ingår ej
- Kostnad för webbhotell och/eller domännamn
- Produkt-/Tjänstekatalog
- E-handelslösning
- Textproduktion för de olika sidorna, se tillägg. Vi kan hjälpa er att justera de texter vi får från er.
- Bilder till hemsidan, se tillägg. Vi kan däremot justera de bilder vi får från er så att de fungerar på hemsidan.
- Support- & serviceavtal
Large
Offert
En gedigen hemsida som följer er grafiska profil med betydligt fler undersidor (mellan 15-20) och skräddarsydda formulär och funktionalitet. Här ingår t.ex. en webshop.
Vad som ingår
Om inte våra paket Basic eller Standard tillgodoser ditt behov skräddarsyr vi en lösning som passar er.
Tilläggserbjudanden
Knapp för beställning / bordsbokning
För placering på hemsida och Facebooksida Läs mer här
Annonser.
från 990 kr/mån
Vi skapar annonser för t.ex. Facebook, Instagram och Google som genererar fler bokningar och följare.
Tryckta menyer
offert
Vi erbjuder oss att ta fram pappersmenyer i restaurangen till bra priser. Menyerna kan tas fram i flera olika format och design.
Läs mer här
Digitala menyer för TV-skärmar
För visning av maträtter och priser. Kan även ha rörliga animationer som bakgrund Läs mer här
Bilder & Fotografering
offert
Saknar du bilder? Vi kan hjälpa dig med bilder från en bildbank eller en fotograf som kommer till er..
Support- & serviceavtal
från 550 kr/mån
Med Supportavtal finns vi tillgängliga för frågor och support efter leverans.
Se supportavtal
Företagssida Google
1200 kr
Vi hjälper dig att skapa din företagssida på Google med information som presenteras på Google Sök och i Google Maps.
Logotyper & ikoner
från 1 200 kr
Vi kan hjälpa dig med allt från logotyper, ikoner, banners och visitkort.
Sökmotoroptimering
offert
On-site-optimering av hemsidan. Vi kan hjälpa er att komma högre upp i sökmotorernas träfflistor och kan visa er hur man gör.
Texter / copy
650 kr/h
Saknar du texter till din hemsida? Vi kan hjälpa dig med textproduktion eller bearbetning av befintligt textmaterial så att det passar.
Fler undersidor
850 kr/sida
Köp till så många extra undersidor som ni behöver.
Webbredaktör Online
Inom ett serviceavtal kan vi hjälpa till med att uppdatera din webbplats och sociala medier. En flexibel redaktörstjänst anpassad efter behoven i er organisation. Läs mer här
Exempel på hemsidor
Här ser du några exempel på kunder där vi hjälper dem i deras webbprojekt med en ny eller uppgraderad hemsida, innehåll som texter och bilder, videoproduktioner, kampanjer, sökmotoroptimering mm.
Samtliga priser är exklusive moms
Så här går det till
Så fort du har bestämt dig och vill att vi ska hjälpa dig med din nya hemsida är det några saker som du behöver göra innan vi kan sätta igång och bygga sidan.
För att komma igång behöver vi få en del grundläggande information om dig, ditt företag/organisation och vad du vill att vi ska göra.
Tillsammans ser vi över vad som finns idag och hur ser det ut? Vad kan bli bättre? Vad behöver utvecklas och ses över? Vad saknas idag?
Du behöver en domän och ett webbhotell innan vi kan publicera hemsidan. Om du inte har detta redan kan vi hjälpa dig med detta.
Under inledningsfasen av projektet samlar vi in alla nödvändiga uppgifter för att resten av tiden i projektet ska gå så smidigt som möjligt. Om ni redan har ett webbhotell behöver vi få denna inloggning. Detsamma gäller åtkomst till ditt webbhotell där hemsidan ska finnas.
Vi kommer även att be dig om andra befintliga uppgifter som du kan ha för t.ex. databaser, FTP, Google mm.
Skicka er logotyp till oss i en så hög upplösning som möjligt. Om ni inte har en logotyp kan vi hjälpa till med framtagning av en sådan som tillägg.
Skicka allt innehåll som du vill ska finnas med på de olika sidorna. Det vi behöver är er logotyp, de texter som ska finnas med som berättar vilka ni är, vad ni gör och beskrivande texter för vad ni erbjuder samt bilder på produkter/tjänster.
Har du en gammal hemsida redan så kan vi ta delar av detta därifrån när vi har fått inloggningsuppgifterna till sidan/servern.
Saknar du bilder & texter eller vill du förbättra det som redan finns? I så fall hjälper vi gärna till med det.
Vi kan t.ex. hjälpa er med att leta fram bilder ur bildbanker och boka in en fotograf som kommer till er för att fotografera bilder på er interiör, er personal och era erbjudanden.
När vi har fått det vi behöver kan vi sätta igång med att skapa din hemsida och fylla den med innehåll. Detta arbete brukar ta ca 3-10 arbetsdagar beroende av storleken på webbplatsen.
Under utvecklingsfasen stämmer vi löpande av arbetet med er och justerar hemsidans utformning tills dess att ni känner er helt nöjda.
När hemsidan är klar driftsätter vi den.
Support under en månad efter vår leverans ingår alltid. Vill du att vi ska fortsätta att hjälpa dig med tekniska uppdateringar, backup av din hemsida och innehåll efter denna period rekommenderar vi att du tecknar ett serviceavtal.
Arbetet med en webbplats tar inte slut när den är lanserad. Med en webbplats finns det alltid ett behov av support. Den ska uppdateras med innehåll, det är återkommande tekniska uppdateringar och säkerhet som behöver tas hand om för att nämna några av de saker som du måste ta hand om för att den ska fungera.
I våra serviceavtal ingår att vi tar backuper och sköter de löpande uppgraderingarna av din hemsida till ett fast pris per månad. Om oturen ändå är framme och ni behöver hjälp med att återställa er hemsida ifall den har blivit hackad har ni 50 % rabatt.
Förutom uppdateringar ingår i vissa servicenivåer även hjälp med uppdateringar av text och bild samt mindre ändringar upp till 2h per månad.
Om du behöver mer hjälp med din webbplats varje månad utöver det som ingår i serviceavtalen har du som är avtalskund extra bra villkor för vår Redaktörstjänst. Då kan vi skräddarsy redaktörstid i form av reducerad minuttaxa. Vid varje åtgärd som bara tar några minuter räknar vi upp tiden till närmaste 15 minuter istället för 60 minuter som är det vanliga.
Om du behöver mer regelbunden hjälp med din hemsida som att löpande ändra i texter och bilder, publicera nytt material som t.ex. nyhetsartiklar, lägga in produkter m.m. så rekommenderar vi att du tar dig en titt på vår tjänst Webbredaktör Online. Då är vi endast en e-post eller ett telefonsamtal bort.